flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Знущання над тваринами тепер загрожує в`язницею, — підписано закон

03 серпня 2017, 15:40

В Україні посилять адміністративну та кримінальну відповідальність за жорстоке поводження з тваринами, їх мордування, вбивства, нацькування тварин одна на одну, а також пропаганду цього у суспільстві.

 

Такий закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження гуманного ставлення до тварин» підписано Президентом, передає «Закон і Бізнес».

Законом вносяться зміни до статті 89 КУпАП, статті 299 КК, а також уточнення визначення терміну «жорстоке поводження  з  тваринами» у законі «Про захист тварин від жорстокого поводження».

Відтак, знущання над тваринами, що відносяться до хребетних, вчинене із застосуванням жорстоких методів або з хуліганських мотивів, а також нацькування зазначених тварин одна на одну, вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів, караються арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років.

Ті самі дії, вчинені у присутності малолітнього, караються обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк. А якщо ці діяння вчинені з особою жорстокістю, або якщо вони призвели до каліцтва чи загибелі, або вчинені групою осіб, караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.

Президент хоч і підписав закон, але зазначає, що «пропонованими Законом змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення розгляд справ про адміністративні правопорушення щодо жорстокого поводження з тваринами, відповідальність за які встановлена статтею 89 названого Кодексу, віднесено до компетенції як районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів, так і органів Національної поліції України».

Глава держави зауважує, що згідно статті 242 КУпАП розгляд справ про такі ж адміністративні правопорушення належить до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Тому відсутність розмежування компетенції стосовно розгляду таких справ на практиці може призвести до виникнення спорів між суб'єктами владних повноважень.

Крім того, статтею 299 КК (в редакції Закону № 2120-VIII) передбачено, що жорстоке поводження з тваринами, вчинене з особливою жорстокістю або у присутності малолітнього чи неповнолітнього, або щодо двох і більше тварин, або повторно, або групою осіб, або активним способом, карається позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.

Відтак жорстоке поводження з тваринами за наведених обтяжуючих обставин відповідно до статті 12 КК є тяжким злочином. За правовою ж позицією КСУ, покарання за злочин повинно бути домірним злочину; передбачений законом склад злочину та рамки покарання мають відповідати один одному (Рішення КСУ від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004).

Президент також наголосив на необхідності уточнення складу злочинів, передбачених частинами другою і третьою нової редакції статті 299 КК, оскільки названі частини за один і той самий злочин — жорстоке поводження з тваринами, вчинений у присутності малолітнього чи неповнолітнього, передбачають різні види покарання. До того ж редакція частини третьої потребує узгодження зі статтею 67 цього ж Кодексу, у якій серед обставин, що обтяжують покарання, відсутня така обставина, як вчинення злочину активним способом.

У зв'язку з викладеним Президент пропонує вжити невідкладних заходів щодо підготовки необхідних законодавчих пропозицій та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради відповідний законопроект.

Закон і Бізнес